Sopot
Kontrast:
A A A
Czcionka:
A A* A**
Biuletyn Informacji Publicznej
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Sopocie


zapoznaj się z ofertą

Zajęcia warsztatowe dla klas szkolnych

1.Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna prowadzi profilaktyczno-edukacyjne zajęcia warsztatowe dla uczniów klas I-VIII   z sopockich szkół podstawowych i uczniów szkół ponadpodstawowych. Zajęcia prowadzone od września b.r  w szkołach i na terenie poradni. Tematyka zajęć dotyczy:
  • integracji zespołu klasowego;
  • współpracy w grupie,
  • budowania relacji rówieśniczych;
  • budowania zespołu klasowgo/grupowego;
Zaplanowano (w ugodnieniu z wychowawcami/pedagogami szkolnymi) systematyczną na jest realizację zajęć dotyczącą:
  • komunikacji w grupie, 
  • przeciwdziałania agresji i przemocy rówieśniczej,
  • efektywnego uczenia się,
  • bezpieczeństwa/cyberprzemocy w sieci;
zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami ze strony wychowawców/pedagogów i psychologów szkolnych. 
Zajęcia prowadzą:  Marta Lawendowska- pedagog,  Beata Kazub- pedagog (szkoły podstawowe), Marzena Jasińka, Małgorzata Matwiejczyk - Prieba - szkoły ponadpodstawowe);

2. Zajęcia psychoedukacyjne dla młodzieży

 Dla uczniów klas VII/VIII szół podstawowych i uczniów szkół ponadpodstawowych zaplanowano zajęcia tematyczne:
,,Stres- co to jest i jak sobie z nim radzić.’’
,,Depresja- co to jest i jak sobie z nią radzić.’’
,,Zaburzenia odżywiania- co to jest i jak sobie z nimi radzić.’’
,,Zachowania autoagresywne- co to jest i jak sobie z nimi radzić.’’
 
Cele zajęć:
- przekazanie uczniom profesjonalnej wiedzy na temat trudności/zaburzenia;
- zwrócenie uwagi na objawy, sygnały alarmowe;
- przekazanie wiedzy o zasadach postępowania i sposobach leczenia;
- zmotywowanie do sięgania po pomoc;
Osoba prowadząca:  mgr Joanna Bujko - psycholog, psychoterapeuta; warsztat tematyczny do uzgodnienia z udziałem wychowawcy klasy/pedagoga/psychologa szkolnego.
 
3. Program profilaktyczny - Czas na uważność
Pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej realizują w sopockich szkołach podstawowych pilotażowy program  „Czas na Uważność”  opracowany przez Polski Instytutu Mindfulness, którego podstawą budowania relacji nauczyciel-uczeń i uczeń-uczeń są zasady uważnej komunikacji: uważne słuchanie, okazywanie empatii, nie udzielanie rad i pouczeń.
 
Podczas dwunastu spotkań uczniowie zapoznają się z następującymi tematami:
1.         Porozmawiajmy o uważności
3.         Automatyczny czy uważny umysł?
4.         Mózg trójjedyny;
5.         Trening dla ciała i umysłu;
6.         Myślę, więc jestem? Czy raczej: Jestem, więc myślę?
7.         Rzeczywistość, którą odbieramy, zanim o niej pomyślimy, czyli co nieco o spostrzeżeniach;
8.         Myślę, czuję, medytuję;
9.         Gdy problem rodzi się w głowie, czyli o radzeniu sobie ze stresem;
10.       Gdy twoje myśli spotykają się z drugim człowiekiem, czyli słów kilka o relacjach i komunikacji;
11.       Twoje supermoce – życzliwość i wdzięczność;
12.       Gdziekolwiek jesteś, bądź!
 
Badania zgodnie wykazują, że dobrostan dzieci pod względem psychologicznym, emocjonalnymi, społecznym ma silny wpływ na ich zdrowie fizyczne i psychiczne w przyszłości, wyniki w nauce, perspektywę funkcjonowania społecznego oraz ogólną jakość życia w dorosłości. To właśnie umiejętność regulacji emocji ma szczególny związek z wysokim poziomem wyników w nauce i ogólnym dobrostanem zarówno dzieci jak i dorosłych (Weare, Nind, 2011). Umiejętność radzenia sobie z emocjami i ich regulacji we wczesnych latach chroni dobre samopoczucie psychiczne i wspomaga odporność psychiczną na całe życie (Greenberg, Harris, 2012).

Warsztaty realizowane są dla zespołów klasowych - zapraszamy!
 
ul. Władysława IV 23/25
81-742 Sopot
projekt i wykonanie: LemonArt.pl